Опыт школы GreenCard на платформе OSMTeaching
Почему при работе по одному и тому же учебнику результаты могут быть такими разными? Как удержать динамику урока? В чем фишка работы с барьерными подростками?
Как понять, что в уроке главное, а что не очень? Что обязательно сделать на занятии, а что в качестве домашнего задания? В каком темпе двигаться, если подростки не делают дз? Какие задания из учебника и рабочей тетради можно пропускать? Как грамотно включить в урок подготовку к экзамену?
Делаем методическую встречу для коллег.
OCTOBER 22, 14.00
I. INTRO
1.Pros & cons of Gold Experience
2. Introducing GE course package & structure
3. Study order
II. UNDERSTANDING CLASS PURPOSE
1. Controlled/uncontrolled student response ratio
2. Learning words vs. learning the language
3. Do you (really) need Teachers Book
III. TO TAKE OR NOT TO TAKE: UNDERSTANDING CLASS PRIORITIES
1. Typical teacher errors in class
2. What (not) to take in each SB/WB section and why
3. What (not) to give as homework and why – classwork vs. homework principle
4. What homework you don’t need to check and why
IV. WORTHY WORTHLESS WORDLISTS
1. SB unit wordlists review - useful/useless content ratio, all levels
2. When useful words need revising...
IV. QUICK PROGRESS & GROUP DYNAMICS
1. How to reduce student speaking waiting time and bypass mistakes
2. How to get personal & ask engaging questions; customizing GE questions
3. How to avoid yes-no answers
4. Splitting attention between all students in big groups, common teacher mistakes
5. Technical means to ensure quicker class pace
V. NO STONE UNTURNED – Q/A SESSION